Toimivat verkkoyhteydet takaavat kriisinkestävyyden

Teleliittymien toiminta on tärkeä osa yritysten valmiutta selviytyä poikkeustilanteista. Kohdennetuilla ratkaisuilla varmistetaan yhteyksien toimivuus.
TEKSTI | PEKKA SÄILÄ KUVA | JOONA RAEVUORI
Eri operaattoreiden verkoilla on erilaiset kuuluvuusalueet. Yritysten liikkuvat työntekijät voivat välillä ajautua alueille, joissa verkon kattavuus on heikko. Tämän lisäksi tilapäiset häiriöt voivat heikentää tai katkaista verkkoyhteyksiä – syynä voi olla esimerkiksi sähkökatkos, kaapelivaurio tai verkon tekniset ongelmat. Suuremmilla poikkeustilanteilla, kuten tahallisesti tehdyillä palvelunestohyökkäyksillä, voi olla taas kauaskantoisia vaikutuksia verkkojen toimivuuteen.
Häiriötilanteessa operaattoreiden kuuluvuuksissa saattaa olla suuria eroja. Jos yrityksen käytössä on vain yhden operaattorin verkko, johon tulee pitkäkestoinen häiriö, voivat yhteydet katketa kokonaan ja asiakaspalveluun aiheutua hallitsematon kaaos.
Oma tuotekehitys tuo laatua
Line Carrier on kotimainen palveluoperaattori, joka tarjoaa mobiililiittymiä DNA:n, Elisan ja Telian verkoissa. Yritys on Suomen ainoa operaattori, joka tarjoaa sekä kiinteän verkon ratkaisut että mobiililiittymät kaikkiin kolmeen eri verkkoon. Line Carrierin yritysliittymät tarjoavat pääsyn 4G- ja 5G-verkkoon jopa 1000 megabitin latausnopeudella sekunnissa. Tällä hetkellä Line Carrierin palveluita käyttää noin 800 yritystä Suomessa.
Vaihtoehtoisten verkkoratkaisuiden lisäksi Line Carrier tarjoaa myös Multi-SIM-ratkaisuja, joissa samassa puhelimessa voi käyttää samalla puhelinnumerolla kahta eri verkkoa samaan aikaan. Näin varmennetaan toimivuus toisen verkon liittymällä edulliseen hintaan. Jos ensisijainen verkko ei toimi – vaikkapa tiettömien taipaleiden takana – voi verkkoa vaihtaa vain muutamalla napautuksella. Eri verkkojen kuuluvuudet voi testata helposti omalla puhelimella ja aktivoida tiedonkeruulaitteen toimimaan parhaalla vaihtoehdolla, jotta data siirtyy ilman katkoksia.
– Oman tuotekehityksen ansiosta voimme räätälöidä asiakkaan puhe- ja tietoliikennetarpeisiin aina parhaiten soveltuvimman ratkaisun. Korkealaatuiset asiakaspalvelujärjestelmät ja monipuoliset operaattoripalvelut löytyvät kaikki yhdeltä luukulta, kertoo Line Carrierin toimitusjohtaja, Niko Tarjasalo.
Ulkoistettu asiakaspalvelu auttaa vikatilanteessa
Yrityksen kriisinkestävyyden varmistamiseksi Line Carrier tarjoaa myös päivystys- ja turvapalveluita takaamaan kuuluvuuden vikatilanteissa. Ulkoistettu asiakaspalvelu auttaa silloin, kun asiakkaan omat asiakaspalveluresurssit toimivat jo maksimikapasiteetillaan. Ulkoistettu vaihteenhoito varmistaa muun muassa sen, että yritykseen saadaan aina yhteys. Esimerkiksi sähkökatkoksen aikana ruuhkautumassa olevia puheluita voidaan ottaa vastauskeskuksiin.
– Hinnoittelemme palvelumme joustavasti ja kilpailukykyisesti. Emme myöskään sido asiakkaitamme pitkiin määräaikaisiin sopimuksiin. Kaikki yksilöllisesti tarjottavat verkkoratkaisut ovat aina toistaiseksi voimassa, vakuuttaa Tarjasalo.