Kuvassa toimitusjohtaja Mia Jaaranen (vas.), toimialajohtaja Riku Backström sekä palveluesimiehet Age Mitt ja Liis Seinoja. Kuva MTB-Siivouspalvelu Oy.
Yritysratkaisut

Perheyrityksen valttina ketteryys ja monitaitoisuus

Kokonaisvaltaista siivous­-ja jätteenkäsit­telypalvelua tarjoava MTB­-Siivouspalvelu Oy on kasvanut pienestä sii­vouspalvelun tuottajasta monipuoliseksi puhdistuspalvelujen tarjoajaksi.

Teksti Outi Rantala

Perinteisen siivouksen lisäksi MTB-Siivouspalvelu Oy huolehtii elektroniikkaromun kierrätyksestä sekä tarjoaa arkistojen tuhoamispalveluja, jotka ovat tiukentuneiden tietoturvasäännösten takia erittäin tärkeitä.

– Meiltä saa siivous- ja kierrätyspalvelut yhtenä palveluna. Erotumme luotettavalla, turvallisella ja henkilökohtaisella palvelulla, MTB-Siivouspalvelu Oy:n toimitusjohtaja Mia Jaaranen kertoo.

MTB:n työntekijät ovat tehtäviinsä koulutettuja ja asiakkaat tietävät nimeltä, kuka heillä käy siivoamassa.

Korkea asiakastyytyväisyys toiminnan kulmakivi

Siivoustoimialalla asiakastyytyväisyys on erityisen tärkeää. MTB-Siivouspalvelu Oy tutkii tyytyväisyyttä reaaliajassa, jotta perheyritys pysyy asiakkaan pulssilla jatkuvasti. Reaaliajassa dataa pilveen syöttävä ”Happy or not” -sovellus on tuttu näky monissa asiakaskohteissa.

– Reaaliaikaisuus ja datan käyttäminen asiakaskokemuksen arvioinnissa auttavat meitä ryhtymään toimiin heti, jos tulos ei ole toivotunlainen. Kaikilla testissä mukana olevilla asiakkailla on yli 90 prosentin tyytyväisyys, ja ajoittain on päästy jopa 100 prosentin tyytyväisyyslukuihin. Asiakastyytyväisyys on meille kunnia-asia.

Asiakastyytyväisyys on suorassa suhteessa henkilöstön tyytyväisyyteen. MTB onkin sitoutunut kouluttamaan omaa henkilökuntaansa jatkuvasti. Puhtausalan ammattiosaamiseen liittyvistä aiheista viimeisimpiin kuuluu uima-allas- ja märkätilojen hygieniaosaamista käsittelevä kurssi. Jaaranen mainitsee myös, että tänä vuonna sertifioitu Ekokompassi-ympäristöjärjestelmä on osoitus laaduntuottokyvystä ja ympäristöystävällisyydestä.

Terveempi työympäristö

Harva tulee ajatelleeksi, että siivoustasolla on suora yhteys sairauspoissaoloihin. Hygieniatason vaatimukset sekä muun muassa ilma- ja bakteeritutkimukset lisääntyvät jatkuvasti. Lisäksi flunssakausi tuo oman säväyksensä myös siivousrutiineihin. MTB:lla on pitkä kokemus sairaalasiivouksesta, jonka oppeja voi hyötykäyttää myös tavallisen toimistotilan siivouksessa.

– Tehokas siivous vaikuttaa suoraan työntekijöiden terveyteen. Kehitämme yhä parempia tapoja vaikuttaa siivouksella suoraan sairauspoissaoloihin, Jaaranen iloitsee.

Kasvaa ja kehittyy

Kasvun vauhdittajana ovat uskolliset asiakkaat, joista jotkut ovat käyttäneet yrityksen palveluja sen koko olemassa olon ajan. Perheyritys on menestynyt pitkäjänteisen työn tuloksena.

– Palvelukokonaisuutemme on asiakaslähtöinen. Pitkät asiakassuhteemme kertovat meidän olevan oikealla tiellä, Jaaranen arvioi.

 

Saatat myös pitää