Parempi hinta autokaupoilta

Parempi hinta autokaupoilta

AutoTeddyn palvelu sisältää asiakkaan puolesta tehtävän, ammattimaisen myynti-ilmoituksen kuvineen ja esittelyvideoineen. Myynti-ilmoitus myös lisätään asiakkaan puolesta AutoTeddyn omille nettisivuille sekä Nettiauto.com-palveluun.

Parempi hinta autokaupoilta

Autoteddy.fi on autojen myynnin ja ostamisen alusta, jolla toimivat yksityishenkilöt sekä autoliikkeet. Ammattimainen välityspalvelu mahdollistaa auton paremman osto- ja myyntihinnan.

Teksti Pekka Säilä  Kuva Patrik Pesonen

Vuonna 2017 perustetun AutoTeddyn idea syntyi asuntokaupan ja autokaupan parhaiden käytäntöjen yhdistämisestä. 

– Halusimme selvittää, miten autokauppaan saataisiin parempaa ja kustannustehokasta palvelua, niin että siitä hyötyisivät sekä myyjä että ostaja, kertoo AutoTeddyn perustaja Harri Sutinen.

Sutinen huomauttaa, että autoliikkeiden raskas organisaatio- ja kustannusrakenne tuo väkisinkin lisähintaa myytävälle autolle, usein jopa useiden tuhansien eurojen verran. Myös asiakaspalvelua voi olla vaikea tehdä täysin puolueettomasti, sillä autoliike on sidoksissa varastossa olevaan valikoimaan, jolloin se huonompikuntoinen yksilö pitäisi saada kaupatuksi.

– Tarjoamme asiakkaillemme puolueettoman, matalan kustannustason välityspalvelun, jossa sekä myyjälle että ostajalle jää käteen entistä suurempi osuus auton myyntihinnasta. Teemme työmme täydellä tyytyväisyystakuulla, eli meillä autoaan myyvä asiakas maksaa ennalta määritellyn välityspalkkion vain toteutuneista kaupoista.

SEKÄ MYYJÄLLE että ostajalle jää käteen entistä suurempi osuus auton hinnasta.

Vaivatonta kaupankäyntiä

Myyntiapu-palvelun avulla AutoTeddyn ammattilainen hoitaa asiakkaan auton myynnin parhaaseen mahdolliseen hintaan. Myytävä auto pysyy asiakkaan käytössä koko myyntiprosessin ajan.

– Palvelu sisältää ammattimaisen myynti-ilmoituksen kuvineen sekä 5–10 minuutin videoesittelyn, jossa kerromme auton käyttöhistorian, kunnon, varusteet sekä kaikki muut myyntiin ja hintaan vaikuttavat yksityiskohdat. Myynti-ilmoitus tulee näkyviin AutoTeddy-sivustolle sekä Tori.fi- ja Nettiauto.com-palveluihin, kertoo osakas Roni Zein.

Zein muistuttaa, että myös yritykset voivat hyödyntää AutoTeddyn myyntivälitystä ja siten käyttää muutoin myyntiin menevän ajan omaan liiketoimintaansa.

AutoTeddy Huutokauppa -palvelu puolestaan tarjoaa mahdollisuuden oman auton itsenäiseen myyntiin. Kirjautunut käyttäjä lisää autonsa kuvat ja tiedot huutokauppapalveluun sekä asettaa alimman myyntihinnan. Tämän jälkeen myynti-ilmoitus siirtyy automaattisesti AutoTeddyn lisäksi Nettiauto.com- ja Tori.fi-myyntikanaviin. Tämäkin palvelu sisältää auton ilmaisen hinta-arvion.

AutoTeddyltä löytyy apu myös auton ostamisen haasteisiin. AutoTeddy Ostoapu sisältää tarvekartoituksen, uusien ja käytettyjen autovaihtoehtojen etsimisen sekä kumppaniverkoston kautta saatavan kilpailukykyisen ostohinnan.

– Ostopalvelun lisäksi voimme auttaa asiakastamme löytämään auton myös ulkomailta. AutoMaailmalta-palvelu sisältää markkinakartoituksen, auton etsinnän, osto- ja tuontijärjestelyt kohdemaassa sekä rekisteröintitoimenpiteet Suomen päässä, Zein lupaa.

Harri Sutinen, Arja Davidsson ja Roni Zein lupaavat AutoTeddyn palveluiden käyttäjille täyden tyytyväisyystakuun.

Asiantuntijalta saa apua

Myyntivälittäjä Arja Davidsson toteaa, että käytetyt autot ovat aina yksilöitä. Pari vuotta vanha ja suhteellisen vähän ajettu auto saattaa olla käyttökohteesta riippuen hyvinkin erilaisessa kunnossa.

– Autoja ostetaan monesti tunteella. Meidän tehtävänämme on olla myös järjen ääni, jotta sekä myyjälle että ostajalle löydetään paras mahdollinen ratkaisu. Kaupanteon kokonaisuus hoidetaan siten, että se on asiakkaalle mahdollisimman vaivatonta. Tarvittaessa kaikki käytännön järjestelyt voidaan hoitaa sähköisesti, kauppakirjaa ja lainahakemuksia myöten. Käytössämme ovat myös valmiit rajapinnat rahoitusyhtiöihin sekä eri myynti- ja huutokauppasaitteihin.

Davidsson painottaa, että AutoTeddyllä panostetaan erityisesti asiakaspalvelun tasoon.

– Olemme rakentaneet kokonaisuuden niin, että myös meille jää riittävästi aikaa asiakkaan kannalta olennaisiin tehtäviin, kuten auton esittelyyn, koeajoihin sekä potentiaalisten ostajien ja myyjien kartoittamiseen. Jos auto sijaitsee kauempana, voimme tehdä asiakkaan puolesta myös koeajon ja toimittaa hyväksi havaitun yksilön perille asti.

Davidsson muistuttaa, että AutoTeddyn välittäjiä koskevat samat säännöt ja vastuut kuin perinteisessä autokaupassakin.

– Yksityinen henkilö on autoaan myydessä altavastaaja liikkeisiin nähden. Kauttamme hän saa suuremman ostajakunnan autolleen. Noudatamme kuluttajansuojan mukaista virhevastuuta, mitä yksityisten välisessä kaupassa ei tunneta.

Enemmistö AutoTeddyn käyttäjistä on ottanut toimintamallin hyvin vastaan. Asiakkaat ovat valmiita maksamaan palvelupaketista, jos vastineeksi saa asiantuntevaa palvelua ja hyvän hinnan ostettavalle tai myytävälle autolle.