Nyt panostetaan kodin viihtyvyyteen

Nyt panostetaan kodin viihtyvyyteen

Carlosonin myymälät ympäri Suomea sekä verkkokauppa tarjoavat asiakkailleen laajan valikoiman kotimaista sisustusta ja muotia. 

Nyt panostetaan kodin viihtyvyyteen

Koronavuosi on innostanut ihmiset kodin laittamiseen ja remontointiin. Lisääntyneen ruoanvalmistuksen myötä myös kodinkoneita ostetaan enemmän.   

Teksti Maiju Korhonen  Kuva Juha Helminen

Carlsonin tuotevalikoimissa näkyy monipuolisuus. Verkkokauppatilastot osoittavat selkeästi, miten koronavuosi on vaikuttanut kotitalouksien tarpeisiin, kertoo verkkokauppapäällikkö Carita Tuunala. Digitaalisiin ostoskoreihin klikataan yhä enemmän kodin sisustustuotteita ja ruoanlaittovälineitä.

– Korona sai ihmiset ruokailemaan enemmän kotona, ja monet haluavat loihtia ravintolatason elämyksen kotikonstein. Asiakkaamme satsaavatkin nyt laadukkaisiin kodinkoneisiin, astioihin, paisto- ja keittoastioihin sekä kahvien valmistukseen ja nautiskeluun liittyviin tuotteisiin. Ehdottomaksi hitiksi ovat nousseet kiertoilmakypsentimet, joilla voidaan friteerata ilman öljyä.

Verkkokaupan helppous

Kodintekstiilien ja sisustamisen saralla kauppansa ovat tehneet laadukkaat valmisverhot, koristetyynyt, pussilakanasetit ja matot. Monet suomalaiset eivät ole kuitenkaan tyytyneet uudistamaan pelkästään sisustusta vaan uusiksi on laitettu myös kodin pintoja. Tämä näkyy Carlsonin rautakauppatuotteiden menekissä. Sähkötyökalut, vinyyli- ja laminaattilattiat sekä tapetit ovat olleet kysyttyjä. 

– Kodin ilmettä voidaan piristää merkittävästi pienilläkin sisustushankinnoilla. Jos vielä tapetoidaan ja uusitaan lattiapinta, saadaan koko huone ihan uuteen uskoon.

Tulevan suven hiteiksi Tuunala povaa grillejä, savustimia sekä piha- ja pizza-uuneja. Kesäkauden muita kestosuosikkeja ovat puutarhakalusteet ja -koneet. Urheiluosaston tuotteista selvässä nosteessa ovat padel- ja frisbeegolftuotteet, sähköpyörät, Sup-laudat ja retkeilyvarusteet. 

Ennen koronavuotta Carlsonin verkkokaupan asiakaskunta koostui pääasiassa 25–34-vuotiaista kuluttajista. Nyt verkkokaupan ikäjakauma on laajentunut ja yhä useammat asiakkaat ovat innostuneet verkko-ostamisen tarjoamasta turvallisuudesta ja helppoudesta. Tuotteet voi tilata näppärästi kotiovelle, Postiin tai Smartpostiin. Halutessaan paketin voi myös noutaa Carlsonin tai sen sisaryhtiön, Veljekset Halosen, myymälästä.

– Varastotuotteemme ennättävät asiakkaalle perille 2–5 päivässä. Tästä olemme saaneet asiakkailtamme kiitosta. Asiakkaat arvostavat myös yksilöllistä asiakaspalvelua, jonka olemme pystyneet tuomaan myymälöistämme myös verkkokauppaan. Vastaamme asiakkaiden kysymyksiin niin puhelimitse, chatillä kuin sähköpostillakin.

Tuunala pitää Carlsonin keskeisenä vahvuutena kattavaa, noin 40 000 nimikkeen tuotevalikoimaa. Tuotevalikoima koostuu kodintuotteista, ruuanlaitto- ja kattausvälineistä, kodinkoneista, rautakauppatuotteista sekä vapaa-ajan-, retkeily-, urheilu- ja muotituotteista.

– Oman maahantuontimme ja suoratoimitusmallimme ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme tuotteita, joita muualla ei ole saatavissa. Suoratoimitustuotteet lähetetään asiakkaalle suoraan valmistajalta. 

Carlsonin verkkokauppa pystyy ainoana toimijana Suomessa tarjoamaan kaikki Villeroy & Bochin laajat tuotevalikoimat suoratoimitusmallilla. Suoratoimituksessa on myös muun muassa lähes 1 000 Vallilan tuotenimikettä sekä laaja kirjo Smegin kodinkoneita ja keittiön pienkoneita.

Carlson palvelee asiakkaitaan verkkokaupan lisäksi ympäri Suomea kodinmyymälöissä, rautakaupoissa ja tavarataloissa.

CARLSON.FI