Kokonaisuus tekee keittiön

Kokonaisuus tekee keittiön

Franken tarjoamien ratkaisujen avulla keittiöön saadaan luotua sen värimaailmaan, kuoseihin ja materiaaleihin parhaiten sopivan kalustekokonaisuus.

Kokonaisuus tekee keittiön

Kauniissa keittiössä kalusteet ovat sopusoinnussa muiden huonekalujen, pintojen sekä tekstiilien värimaailman kanssa. 

Teksti Jukka Nortio Kuva Franke

Keittiö on modernin kodin sydän. Perhe tai ystäväpiiri kokkaa yhdessä ja viettää illallisen ääressä laatuaikaa. Ei siis riitä, että tiskialtaat, hanat ja liesituuletin ovat teknisesti toimivia, vaan niiden materiaalien ja värien tulee olla yhteensopivia keittiön huonekalujen ja tekstiilien kanssa. 

Siinä missä monet keittiötuotteiden valmistajat keskittyvät yksittäisten tuotteiden valmistukseen ja kauppaan, tarjoaa Franke puolestaan kokonaisratkaisuja.

– Ratkaisumme kattaa toisiinsa sopivat altaat, hanat, pesupöydät, liedet ja liesituulettimet. Tarjoamme malliston, johon kuuluu omasta tuotannostamme kattava valikoima malleja, värejä ja materiaaleja vaativaankin makuun. Kun asiakkaamme valitsee kokonaisuuden, hänen ei tarvitse huolehtia, miten osat sopivat yhteen. Keittiösuunnittelija suunnittelee kokonaisuuden hänen tarpeisiinsa sopivaksi, Franke Finlandin myyntipäällikkö Mika Bäckman kertoo.

Yli sata vuotta kokemusta

Kuluttajalle Franken kokonaisratkaisut merkitsevät hankinnan helppoutta, eikä Franken valikoiman kanssa tarvitse tehdä kompromisseja.

– Kun kuluttajan keittiöön sopii parhaiten musta väri, saa hän hanan, altaan ja liesituulettimen samasta sävystä, Bäckman avaa.

Harva valmistaja omaa esimerkiksi niin laajaa liesituulettimien värivalikoiman kuin Franke, jolla on perinteisten värien lisäksi muun muassa sininen, vihreä ja keltainen vaihtoehto.

Franke on pitkän kokemuksen omaava, sveitsiläinen keittiökalusteratkaisujen valmistaja, jonka Herman Franke perusti kotitalonsa yhteyteen vuonna 1910. Yritys on sittemmin kasvanut niin, että sillä on toimintaa 40 maassa ja liikevaihtoa kertyy vuosittain yli kaksi miljardia euroa. Yritys on tunnettu innovatiivisista ja korkealuokkaisista tuotteista, joita se toimittaa sekä kuluttajille että ammattikeittiöihin.

Juuri osaaminen ammattilaisten tarpeiden täyttämisestä on vahvuus, josta kuluttajatkin pääsevät hyötymään Franken keittiöratkaisuissa. Monet ammattikeittiöratkaisujen ominaisuudet ovat löytäneet tiensä myös kuluttajatuotteisiin.

– Olemme kansainvälinen, alan johtava valmistaja altaissa ja kuvuissa, mutta vahvasti myös suomalainen yritys, sillä tuotantolaitoksemme on Pieksämäen Naarajärjellä. Siellä on valmistettu vuodesta 1970 lähtien altaita ja pesupöytiä suomalaisiin koteihin.

Älykkyyttä keittiöön

  • Franke on tuonut kuluttajille useita älykkäitä ratkaisuja keittiöaskareita helpottamaan. 
  • Kaukosäädettävän pohjatulpan avulla keittiön allas tyhjenee nappia painamalla. 
  • Vuotamaton koripohjatulppa puolestaan kerää roskat ja estää altaan tukkeutumisen.
  • Monikäyttöinen rullamatto muuntuu astioiden kuivaustelineestä valutustasoksi.

Hinta ja laatu kohtaavat

Vaikka Franken tuotteissa korostuvat laatu, moderni trendikkyys ja innovatiiviset ratkaisut, ne on hinnoiteltu niin, että valikoimassa on kaiken kokoisille budjeteille sopivia kokonaisuuksia. Materiaalien ja kokonaislaadun takaa yrityksen pitkä historia ja ymmärrys keittiöratkaisuille asetetuista vaatimuksista. Tämä näkyy muun muassa keraamisten keittiöaltaiden poikkeuksellisen korkeana kestävyytenä.

– Emme profiloidu edullisempien altaiden valmistajaksi, vaan niin, että kokonaisratkaisuistamme löytyy kaikkiin hintaluokkiin hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia tuotteita, Bäckman valaisee. 

Keittiöratkaisujen innovatiivisuudesta hyvä esimerkki on huipputason keittiöallas Box Center, johon on integroitu runsaasti varusteita kuten leikkuulaudat, keittiöveitset ja huuhtelukulho, joiden sekä käyttö että säilytys on suunniteltu uudella tavalla.

– Tällainen keittiöallas on ruoanlaittokeskus, joka parantaa arjen ergonomiaa, Bäckman avaa.

Franke tuntee alan trendit. Hanat ovat tällä hetkellä se osa keittiökokonaisuutta, jonka kehitys kiinnostaa kuluttajia suuresti. Musta, valkoinen, kupari ja messinki ovat juuri nyt muotia.

– Malliston laajuus ei ole hanoissa eikä muissakaan tuoteryhmissä itsetarkoitus vaan se, että tuotteemme täyttävät paikkansa suomalaiselle kuluttajalle suunnitelluissa keittiökokonaisuuksissa.