Kesä alkaa kellon alta

Kesä alkaa kellon alta

logggg

Kesä alkaa kellon alta

Teksti Taru Tammikallio  Kuvat Mikko Suutarinen

Kosmetiikkaneuvoja Mari Ekholm antaa asiakkaalle vinkkejä juuri hänen iholleen sopiviin tuotteisiin Stockmannin laajasta kosmetiikan tuotevalikoimasta. Neuvonta onnistuu myös etänä.

Stockmann uudistaa jatkuvasti tuotevalikoimaansa ja palvelutarjontaansa asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Tavaratalon tavoitteena on olla viihtyisä olohuone, jonne kaikenikäiset ihmiset voivat tulla nauttimaan ajastaan – yksin ja yhdessä. 

Stockmann tunnetaan laajasta tuotevalikoimastaan, ystävällisestä asiakaspalvelustaan sekä halustaan uudistua asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Millaisia muutoksia tavaratalo on kokenut viimeisen vuoden aikana?

– Nyt uutta Stockmannilla on second hand -liike Relove, joka tarjoaa inspiraatiota kestävään muotiin kutsuvassa ja kauniissa ympäristössä. Uutta on myös palkitun ahvenanmaalaiskokki Michael Björklundin ja hänen yhtiökumppaninsa Thomas Strandvikin lanseeraama BBQ Royale -ravintola, sekä Café Royale -kahvila, joiden herkkuja on saatavilla vain Stockmannilta, Helsingin tavaratalon johtaja Jenni Pöllänen kertoo.

Uudistuksella Stockmann haluaa vastata esiin nousseisiin toiveisiin premium-tason tarjonnasta.

Uusia tuotteita ja palveluita on tuotu kosmetiikan sekä naisten ja miesten muodin alueille.

Uudistusten tarkoituksena on mahdollistaa asiakkaille entistäkin yksilöllisempiä palveluita, miellyttävä ostokokemus, sekä ammattimaisen palvelun saaminen.

– Haluamme luoda Stockmannista paikan, jossa asiakkaamme voivat ostosten lomassa pysähtyä viihtymään kahvilassa, tulla päivittämään omaa vaatetyyliään vaikkapa yhdessä ystävän kanssa tai käydä pikameikissä työpäivän jälkeen iltamenoja varten, Pöllänen kertoo.

Stockmann Roof tarjoaa myös ylivoimaisesti parhaat näköalat kaupungin ylle tavaratalon katolta. 

Etäyhteys tuo kosmetiikan ammattilaisen kotiin

Kosmetiikkaosaston uusi palvelu on etänä toteutettava kosmetiikkaneuvonta, joka on lyhyessä ajassa noussut asiakkaiden suosikiksi. Puhelun tai Whatsapp-videoyhteyden avulla toteutettavassa palvelussa asiakas saa laadukkaat kosmetiikkatuotteet käyttöönsä eri merkeiltä ja kosmetiikan ammattilaisen konsultaation suoraan kotiinsa etäyhteyden avulla.

– Asiakkaamme voivat varata meille ajan netistä ja etsimme heille sopivat tuotteet, esittelemme ne ja postitamme tarvittaessa suoraan kotiovelle. Neuvomme myös tuotteiden käytössä, kertoo jo kahdeksan vuoden ajan Stockmannilla viihtynyt kosmetiikkaneuvoja Mari Ekholm.

Kosmetiikka-alueen laaja tuotevalikoima mahdollistaa erilaisiin budjetteihin sopivien tuotteiden löytämisen eri merkeiltä. Uudistuksen myötä kaikki kosmetiikka on saatavilla samalta osastolta.

– Tämä nopeuttaa ja helpottaa asiakkaiden palvelemista, sillä voimme helposti tarjota asiakkaalle juuri hänelle sopivia tuotteita eri brändeiltä. Usein yllätämme asiakkaan ja tarjoamme heille myös jotain sellaista, mitä hän ei osannut odottaa ennalta. Siitä on tullut paljon hyvää palautetta!

Myös luonnonkosmetiikka-alue on saanut uuden ilmeen. Luonnonkosmetiikan valikoimaan ovat liittyneet muun muassa Zuii Organicin ja Ere Perezin meikit, uusi kotimainen sertifioitu ihonhoitobrändi Taika, virolainen JOIK-sarja sekä hiustenhoitoon keskittyvä Bruns. Miesten brändeistä löytyvät esimerkiksi Bulldog Natural Skincare, Melvita, Natura Siberica ja GRN.

Stockmann haluaa toimia vastuullisesti ja tarjoaa tällä hetkellä palveluita hieman rajallisemmin koronaturvallisuus huomioiden.

– Tavoitteemme on avata kaikki palvelut heti kun mahdollista henkilökunnan ja asiakkaiden turvallisuus huomioiden. Kun tilanne sallii, meiltä on saatavilla jälleen suositut pikameikki-, meikkaus-, meikkausopastus- ja meikkipussin päivitys -palvelut, Ekholm kertoo.

Tunnin tyylipäivityksen aikana naisten muodin ammattilainen Taru Arkko auttaa asiakasta löytämään hänelle hyvin istuvan ja uusimpien trendien mukaisen asukokonaisuuden.

TARJOAMME asiakkaillemme paikan, jossa voi pysähtyä ostosten lomassa.

Tunnin tyylipäivitys tuo iloa ja itseluottamusta

Naisten muodin osastolle on rantautunut täysin uudenlainen muotipalvelu – tunnin tyylipäivitys. Tyylipäivitys tunnissa on täydellinen valinta, kun asiakas kaipaa pikaisesti uuden asun esimerkiksi juhliin tai edustustilaisuuteen. Ammattitaitoinen henkilökunta on perillä kauden uusimmista trendeistä ja auttaa löytämään juuri asiakkaalle sopivan tyylin.

– Tunnin tyylipäivitykseen voi varata netistä ajan ja antaa briiffin omista toivomuksistaan ja vaate-
koostaan. Näin voimme valmiiksi etukäteen etsiä asiakkaalle sopivia vaatteita ja asusteita, kertoo
naisten muodin osastolla työskentelevä Taru Arkko.

Toisinaan asiakas on tullut tyylipäivitykseen etsimään uutta mekkoa juhliin, mutta päätyykin päivittämään koko tyylinsä tunnin aikana saatujen vinkkien avulla. 

– On mahtavaa saada asiakas innostumaan eri vaihtoehdoista ja leikittelemään rohkeasti eri tyyleillä. Palvelusta on tykätty todella paljon ja moni asiakas varaakin uuden ajan tyylipäivitykseen heti lähdettyään, Arkko kertoo.

Tarjolla on myös ompelupalvelu, jossa muokataan uudet tai käytetyt vaatteet laadukkaana käsityönä, jotta asiakas tuntee olonsa mukavaksi ja tyylikkääksi vaatteissaan.

– Liian pitkät lahkeet voi lyhennyttää sopivan mittaisiksi tai tehdä muita pieniä korjauksia. Näin vaatteita ei tarvitse viedä erikseen muokattavaksi muualle, vaan niistä pääsee nauttimaan saman tien ompelupalvelun jälkeen, Arkko lisää.

Stockmann tarjoaa myös laajaa pukeutumispalvelua, joka tähtää vaatekaapin kokonaisvaltaiseen uudistamiseen asiakkaan mitoilla ja tyylillä. Tarjolla on myös muodin etäpalvelu, joka pitää huolen tyylistä myös etäaikana.

– Muodin etäpalvelu tuo oman stylistin suoraan kotisohvallesi riippumatta asuinpaikastasi. Palveluun varataan aika netistä, jonka jälkeen muotineuvojamme kerää tarvitsemasi tuotteet tavaratalosta, esitte-
lee ne sinulle etänä ja toimittaa valitsemasi tuotteet sinulle kotiin.

Uudistusten myötä Stockmannilta on saatavilla ranskalaisen Balmainin naisten muotia, sekä myös italialainen Alberta Ferretti. Molemmat brändit ovat saatavilla Suomessa yksinoikeudella vain Stockmannilta. Lisäksi saataville on tullut myös monia designer-brändejä, kuten Red Valentino, Zimmermann, Marni, Ganni, Totême, M Missoni ja Isabel Marant. 

Sydämellä asiakasta kuunnellen

  • Tavarataloa on uudistettu asiakkaiden toiveiden pohjalta, esimerkiksi kosmetiikka on siirretty kokonaan katutasoon.
  • Second hand -liike Relovesta voi löytää uniikkeja aarteita. 
  • Ravintolatarjonnan uusimpia tulokkaita ovat muun muassa BBQ Royale ja Café Royale.
  • Kosmetiikkaneuvojan vinkit ihonhoitoon ja laadukkaisiin tuotteisiin voi saada myös etänä.
  • Muotipalvelu loihtii juhlalookin tai uudistaa koko pukeutumistyylin paikan päällä tai etänä.  
  • Ompelupalvelun avulla uusien tai käytettyjen vaatteiden muokkaus tehdään käsityönä.

Miesten muotipalvelu tekee shoppailusta helppoa

Myös miesten muodin osastolla on tarjolla tunnin tyylipäivitys sekä ompelupalvelu. Saatavilla on myös laaja pukeutumispalvelu, jossa tyylin päivittämiseen varataan enemmän aikaa. Miesten suosiossa on myös mittavaatepalvelu, jossa asiakas voi teettää omien mittojensa mukaisen ja täydellisesti istuvan puvun, paidan, housut tai irtotakin.

Miesten muodin osastolla työskentelevä Ann-Katrin Reipsar-Westerholm kertoo, että miehet hyödyntävät tunnin tyylipäivitystä myös personal shopper -palveluna, jolloin aikaa varataan välillä kaksikin tuntia.

– Miehet kaipaavat usein sitä, että he saavat kertoa meille toiveistaan etukäteen ja tulevat sitten paikan päälle sovittamaan ammattilaisen etukäteen valitsemia tuotteita. Näin he säästävät aikaa ja saavat makutuomarin, joka tuntee uusimmat trendit. Plussana palvelussa on myös se, että samalla käynnillä voidaan lyhennyttää housujen lahkeet ompelupalvelussa.

Monet asiakkaat hyödyntävät henkilökunnan ammattitaitoa myös muiden ostosten parissa.

– Tällöin menemme yhdessä etsimään asiakkaan haluamat tuotteet myymälästä. Meillä on koko tavaratalon valikoima käytössä ja autamme asiakkaitamme mielellämme, Reipsar-Westerholm lisää.

Helsingin tavaratalon johtaja Pöllänen rohkaiseekin asiakkaita testaamaan uusia palvelukokonaisuuksia arjessaan.

– Haluamme tuoda asiakkaillemme hyvää fiilistä ja elämyksiä. Stockmannilla on aina vastassa motivoitunut ja ammattitaitoinen henkilökunta, joka tekee työtään aidolla sydämellä ja asiakasta kuunnellen. Olemme täällä sinua varten, kiteyttää Pöllänen. 

Lue lisää ja varaa oma aikasi: STOCKMANN.COM/PALVELUT

Miesten muodin Ann-Katrin Reipsar-Westerholm kertoo miesten hyödyntävän tunnin tyylipäivitystä personal shopper –palveluna.