Kaikki sisäisen viestinnän piiriin

Kaikki sisäisen viestinnän piiriin

Piiri Kitin toimitusjohtaja Hanne Haapakoski toteaa, että toimiva sisäinen viestintä parantaa tuottavuutta ja työhyvinvointia. Lisääntynyt etätyö tekee siitä entistä tärkeämpää.

Kaikki sisäisen viestinnän piiriin

Yleensä viestintäsovellukset suunnitellaan aloille, joissa työtä tehdään näyttöpäätteen äärellä. Piiri-sovellus sen sijaan parantaa yritysten sisäistä viestintää myös perinteisemmillä aloilla.

Teksti Elina Teerijoki  Kuva Piiri Kit

Miten tavoittaa yrityksen asioissa työntekijät, jotka työskentelevät auton ratissa, pakkaamossa tai konepajassa? Sisäistä viestintää suunnitellaan usein yrityksille, joissa kaikki työntekijät käyttävät aktiivisesti tietokonetta.

Piiri-sovellus taas on sisäisen viestinnän työkalu etenkin perinteisten alojen yrityksille, joissa ei istuta näyttöpäätteen ääressä. Piiriä käyttävällä työntekijällä ei tarvitse olla edes firman sähköpostiosoitetta.

– Tehokas sisäinen viestintä tuo rauhaa keskittyä oikeisiin asioihin ja siksi siihen panostaminen kannattaa ihan jokaisella toimialalla, toteaa sovelluksen kehittäneen Piiri Kitin toimitusjohtaja Hanne Haapakoski.

Piiri-sovellus on suunniteltu helppokäyttöiseksi ja nopeasti käyttöönotettavaksi. Sovelluksen kautta työntekijät voivat esimerkiksi seurata yrityksen uutisia, vastata kyselyihin, jättää palautetta ja ilmoittautua yrityksen tapahtumiin.

Miten Piiri sitten eroaa esimerkiksi pikaviestiryhmistä? Sovelluksen etuja ovat selkeys ja informatiivisuus.

– Tärkeät asiat hautautuvat helposti pitkien viestiketjujen ja kevyen jutustelun sekaan. Piiri-sovellus kokoaa yrityksen sisäiset tiedot yhteen selkeään pakettiin niin, että oleelliset tiedot ovat aina helposti löydettävissä, Haapakoski kertoo.

Piirillä tehoa viestintään

  • Piiri Kitin kehittämä Piiri on helppokäyttöinen sisäisen viestinnän sovellus, jonka käyttöönotto onnistuu parissa päivässä.
  • Sovelluksen kehittäjä Piiri Kit on suunnitellut mobiilisovelluksen erityisesti teollisuus-, logistiikka- ja rakennusalojen yrityksiä varten.
  • Piiri-sovelluksen demoympäristöön voi pyytää tunnukset Piiri Kitin kotisivujen kautta.

Helppokäyttöisyys edellä

Piirin palvelumuotoilussa mukana olleiden yritysten ykköstoive oli sovelluksen helppokäyttöisyys.

–  Sovellus kehitettiin niin yksinkertaiseksi, että sen käyttäminen onnistuu vähäisilläkin teknisillä taidoilla.

Piiri-sovelluksen käyttöönottoon riittää, että yritys toimittaa Piiri Kitille logon ja listan työntekijöistä yhteystietoineen. Sovellus on työyhteisön käytössä jo parissa päivässä, eli huomattavasti nopeammin kuin perinteiset intranet-ratkaisut.

Jos työpaikka kaipaa tukea sovelluksen sisältöjen suunnittelussa tai sisäisen viestinnän kehitystyössä, apua saa Piiri Kitin asiantuntijoilta.

– Sisäinen viestintä on tehokas työkalu, joka parantaa tuottavuutta ja työhyvinvointia. Se on kuitenkin monissa yrityksissä sivutyö, johon on vaikea irrottaa resursseja. Lähtötasona voi olla vaikka yksi henkilöstöinfo vuodessa ja palautelaatikko kahvihuoneen seinällä, mutta jo pienillä parannuksilla voi saada paljon hyvää aikaiseksi, Haapakoski tietää.

Sisäisen viestinnän suunnittelun voi asiantuntijan avulla aloittaa vaikkapa vuosikellosta, jossa on mukana yrityksen tärkeät tapahtumat, huolto- ja tuotantokausien tiedot sekä työpaikan ihmisten haastatteluja.

– Lisääntynyt avoimuus tekee usein koko työpaikasta paremman. Toimiva sisäinen viestintä auttaa ihmisiä tekemään oman työnsä hyvin ja sitähän me kaikki haluamme, tehdä hyvää työtä, Haapakoski toteaa.