Espoo kartoittaa etävastaanoton mahdollisuuksia Omaolon avulla

Espoo kartoittaa etävastaanoton mahdollisuuksia Omaolon avulla

Espoon kaupunki aikoo sujuvoittaa asiakkaiden palvelukokemusta esimerkiksi etävastaanoton avulla.

Espoo kartoittaa etävastaanoton mahdollisuuksia Omaolon avulla

Espoossa Omaoloon aiotaan liittää myös muita sähköisiä palveluja, jotta asiakkaan palvelukokemuksesta tulee mahdollisimman sujuva.

Teksti Pekka Säilä  Kuva Espoon kaupunki

OMAOLO-PALVELUA otetaan parhaillaan käyttöön useilla eri paikkakunnilla. Omaolo on tarkoitus ottaa Espoossa täysimääräisesti käyttöön kevään aikana, jolloin se voi ohjata asiakkaan tarvittaessa esimerkiksi sähköiseen ajanvarauspalveluun, videovastaanotolle tai chat-palveluun.

– Monet terveyteen liittyvät asiat hoituvat nopeammin, kun asiantuntija toisensa jälkeen ei ole kyselemässä asiakkaalta samoja asioita. Parhaimmillaan Omaolon käyttäjä saa laadukasta palvelua jo etäyhteyden kautta. Terveydenhuollon ammattilaiset voivat puolestaan olla varmoja, että asiakkaalta on kysytty kaikki keskeiset peruskysymykset ja asiantuntija-arviot voidaan antaa niiden pohjalta, kertoo apulaisylilääkäri Johanna Lehtisyrjä Espoon kaupungilta.

Omaolosta ja siihen liittyvistä palveluista kerätään konkreettista palautetta sekä asiakkailta että ammattilaisilta, jotta palvelun käyttökokemusta saataisiin kehitettyä vielä paremmaksi.

– Palautteiden ja kehittämisehdotusten avulla palveluista kehitetään entistäkin parempia.

WWW.OMAOLO.FI