”Meillä on palo tehdä asiat mahdollisimman hyvin”, sanoo Bitfactorin Helsingin yksikköä vetävä Ilpo Rouhola. Kuva Aleksi Palmqvist.
Edelläkävijä, Innovaatiot

Rakastetut digipalvelut eivät synny vahingossa

Oululaislähtöinen digitaalisia palveluita tuottava Bitfactor kasvaa kohisten myös pääkaupunkiseudulla. Yrityksen toteuttamat palvelut syntyvät motivoituneiden ja osaavien tekijöiden toimesta.

 Teksti: Päivi Remes

Bitfactor on löytänyt toiminnalleen menestyskaavan, jossa käyttäjien rakastamat digitaaliset palvelut syntyvät kokeneiden ja osaavien ihmisten avulla. Osaajien sitoutuminen ja motivaatio varmistetaan tarjoamalla heille mahdollisimman hyvin järjestetty työpaikka ja -ympäristö. Tämän ajatusmallin ohjaamana vuonna 2013 perustettu Bitfactor on kasvanut kolmen hengen ohjelmistoalan yrityksestä 125 digipalveluiden asiantuntijan yhteisöksi kolmessa ja puolessa vuodessa.

Helsingin yksikön vetäjänä toimiva Ilpo Rouhola on hyvä esimerkki Bitfactorin matalassa organisaatiossa toimivista moniosaajista ja yrityksen toimintamallista. Ilpon monipuolinen työ koostuu rekrytoinnista, myynnistä sekä tiimin johtamisesta.

Kun organisaatioon saadaan koolle samanhenkisiä huippuosaajia, on tärkeää järjestää heille parhaat mahdolliset olosuhteet onnistumiseen.

– Yhteisenä tavoitteenamme on asiakkaan liiketoiminnan parantaminen ja kasvattaminen. Käyttäjien rakastamat palvelut, ja siten paras lopputulos asiakkaalle, syntyvät osaavilla tekijöillä. Heidän työpaikkaansa ja –olosuhteisiinsa on todella satsattava, Rouhola painottaa.

Hyvästä työstä kunnollinen korvaus

 Yhtiön ollessa sekä palvelu- että kasvuyhtiö, onnistuneiden rekrytointien merkitys korostuu.

– Asiakasrajapinnassa aktiivisesti toimien tiedän, mitä asiakkaamme hakevat ja mitä työntekijöiltämme odotetaan. Meillä kokemus, usko omaan osaamiseen sekä sitoutuminen asiakkaan menestykseen ovat avaintekijöitä, Rouhola kertoo.

Hänellä on runsaasti kokemusta palveluliiketoiminnan rakentamisesta. Bitfactorille Rouholan houkutti viime joulukuussa yrityksen toimintafilosofia.

– Yrityskulttuuri on avoin, välittävä ja osallistava.

Bitfactorilla jokainen voi vaikuttaa sekä omaan rooliinsa että yrityksen suuntaan. Yritys esimerkiksi perusti yksikön Helsinkiin työntekijöidensä aloitteesta. Mistään kulttitoiminnasta ei kuitenkaan ole kysymys.

– Meillä on erittäin kannustava palkitsemismalli.

Bitfactorin asiakaskunta on laaja.

– Tuotamme digitaalisia palveluita eri toimialoille ja eri kokoluokan yrityksille. Haluamme aidosti kasvattaa asiakkaan liiketoimintaa. Asiakkaamme arvostavat, että meiltä saa kokonaisvaltaista palvelua designista ohjelmistokehitykseen ja data-analytiikkaan. Tavoitteenamme on parhaiden digitaalisten palveluiden kehittäminen ja yrityksen asiakasymmärryksen lisääminen. Autamme asiakkaitamme myös yksittäisissä projekteissa tai osaajatarpeissa.

Ongelmanratkaisuhalua ja –kykyä löytyy

 Digitaalisten palveluiden rakentamisessa vääjäämättä jossain vaiheessa korostuu ongelmanratkaisukyky ja –halu.

– Meiltä eivät hanskat tipahda vastoinkäymisten kohdalla vaan projektit viedään menestyksekkäästi maaliin, Ilpo vakuuttaa.

Rouhola uskoo, että Bitfactorin toiminnan johtoajatus kantaa hedelmää vielä pitkään.

– Haluamme olla paras mahdollinen työpaikka ja luoda kasvua asiakkaidemme liiketoimintaan.

 

Jaa artikkeli:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Saatat myös pitää