Finnoleumin menestymisen takana on asiakaslähtöisyys, sanoo Mika Hulkko. Kuva Aleksi Palmqvist.
Edelläkävijä

Parempaa polttoainetaloutta

MAAHANTUOJA. Finnoleum Oy on monella tavalla voiteluainealan edelläkävijä, aina asian tuntijuudesta ja asiakaslähtöisyydestä tuotteisiin asti.

Teksti Päivi Remes

Finnoleum Oy:n toiminnan tärkeimmät peruspilarit ovat asiantuntijuus, asiakaslähtöisyys ja korkealaatuiset Texaco -voitelutuotteet.

– Panostamme erityisesti b-to-b -asiakkaille heidän tarpeidensa ja konekantansa pohjalta tuotettaviin lisäarvopalveluihin, kuten öljyanalyyseilla optimoituihin huoltoväleihin sekä laskureilla ja kenttäolosuhteissa todennettaviin polttoainesäästöihin, kertoo Finnoleum Oy:n toimitusjohtaja Mika Hulkko.

Hän on kerryttänyt alan tietotaitoaan työskentelemällä ensin 15 vuoden ajan monikansallisten öljy-yhtiöiden palveluksessa. Viimeisen 10 vuoden ajan Hulkko on toiminut omistamansa maahantuontiyrityksen toimitusjohtajana.

Taloudellisuus, suorituskyky ja pidempi käyttöikä

Ammattitaidolla löytyvät sekä oikeat tuotteet kalustolle, että optimaalinen taloudellinen hyöty koneen omistajalle.

– Konekannan pohjalta suunnittelemme kokonaisvaltaisesti optimaalisen voiteluratkaisun, joka huomioi polttoainetaloudellisuuden, suorituskyvyn, kaluston huoltovälit ja varmistaa koneiden pidemmän kestoiän. Öljyanalyyseillä havaitut epäpuhtaudet kertovat ennakoivan huollon tarpeista, Hulkko painottaa.

– Vastuullisuus on yksi toimintamme arvoista: Asiakkaan hiilijalanjälkeä voidaan pienentää vähentämällä sekä polttoainekulutusta että jäteöljyn määrää.

Alan laadukkaimmat tuotteet

– Meillä on valikoimassamme noin 700 tuoteartikkelia ja edustamme yhtä maailman laadukkaimmista öljymerkeistä. Texaco on globaalina brändinä tunnettu ja suurten laitevalmistajien hyväksymä, Hulkko kertoo.

– Asiakaslähtöinen toimintatapamme tarkoittaa myös toimitusvarmuuteen panostamista.

Teknologiakehityksen haasteet

Hulkko uskoo, että tulevaisuudessa pitää olla entistä perehtyneempi tekniseen osaamiseen ja kiristyvien emissiopäästöjen hallintaan.

– Esimerkiksi polttoainetta säästävät Texaco Ursa matalaviskositeettiset dieselmoottoriöljyt ovat jo tätä päivää.

Asiakaslähtöisyys ja tekninen osaaminen ovatkin Finnoleumin menestyksen työkalut jatkossakin.

– Olemme kotimaisena pk- ja perheyrityksenä helposti lähestyttäviä ja läsnä asiakkaillemme, tarjoten laadukkaita tuotteita ja palveluja, Hulkko toteaa.

– Me aidosti välitämme myös asiakkaan liiketoiminnasta.

Jaa artikkeli:Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Saatat myös pitää