Ratkaisukeskeinen palvelu-urakoitsija tuo mielenrauhaa

Myymälärakentamisessa aikataulujen ja budjettien paineet ovat suuret. Palvelu-urakoitsija varmistaa, että rakennustyön tilaaja nukkuu yönsä rauhassa.
Teksti Elina Teerijoki Kuva Joona Raevuori
Jos myymälän avajaiset ovat tiettynä päivänä, palvelu-urakoitsijan tehtävänä on huolehtia, että näin myös tapahtuu. Asiakkaidemme organisaatioissa on usein rajoitetusti resursseja. Palvelu-urakoitsija voi ottaa vastuulleen hankkeen kokonaiskuvan, sanoo AMP:n myyntijohtaja Raine Holmborg.
AMP Yhtiöt on valtakunnallinen liike- ja toimitilarakentamiseen erikoistunut palvelu-urakoitsija, jolla on taustallaan paljon kokemusta myymälärakentamisesta.
– Palvelu-urakointimallimme on kattava ja mukautuu aina asiakkaan tarpeisiin. Asiakas voi tilata työn avaimet käteen -toimituksena tai valita tarvitsemansa palvelun.
AMP:n palveluita käyttävät yksittäiset tai ketjuasiakkaat, jotka rakennuttavat liiketiloja tai kehittävät vanhoja. Tyypillisiä töitä ovat tilamuutokset kauppakeskuksissa tai ketjujen brändiuudistukset.
KUN AIKATAULU on tiukka, luotettavat kumppanit ovat tärkeitä.
Hanke käyntiin työpajalla
Ketjuasiakkaiden kanssa toimiessa AMP:n kehittämä työpajamalli on tärkeä osa-alue yhteistoiminnan sujuvuudelle. Se on luonteva tapa löytää yhteiset toimintamallit nopeaan, sujuvaan ja taloudelliseen toteutukseen, jotta yhteistoiminnassa ilmenisi vain positiivisia yllätyksiä.
Työpajassa käydään läpi, millaisia odotuksia asiakkaalla on. Tiedon keruun ja jalostamisen pohjalta kehitetään yhdessä yksilöllinen yhteistoimintamalli, jossa sovittuun voi palata, jos matkan varrella tulee epäselvyyksiä tai projektin vastuuhenkilöt vaihtuvat. Työpajan hyöty skaalautuu, kun urakoitavia kohteita on useita. AMP lähestyy mahdollisia ongelmia ratkaisukeskeisesti.
– Kerromme, että olemme havainneet ongelman, ja esitämme suunnitelman sen ratkaisemiseksi.
Kun aikataulu on tiukka, luotettavat kumppanit ovat tärkeitä. Yhtiöllä on luotettava ja ammattitaitoinen valtakunnallinen kumppaniverkosto, joiden kanssa haastavatkin tilanteet työmailla on helppo ratkaista asiakkaan eduksi.
Työmailla on huomioitava myös kestävä kehitys. AMP:n tavoite on saada työmaajätteen kierrätysaste jopa yli 90 prosenttiin.
– Meillä on menossa mittava projekti, jossa analysoidaan asiantuntijakumppanin kanssa kohteista syntyviä jätemääriä ja niiden rakennetta. Kyseisessä projektissa luodaan malleja toimivaan lajitteluun ja asiakasraportointiin työmaiden osalta, sanoo AMP:n operatiivinen johtaja Seppo Tikka.
Tarjoamasta löytyy myös kestävää kehitystä tukeva 360°-läpinäkyvyyspalvelu. Työmaan etenemistä dokumentoidaan 360-kuvin, jolloin asiakas pystyy seuraamaan projektin etenemistä etäyhteydellä.
– Matkustamisen tarve vähenee, mikä säästää aikaa ja rahaa ja on samalla ekologista, Tikka summaa.