Pilvivalvomo on kiinteistöhuollon väsymätön apuri

Reaaliaikainen kiinteistön etähallinta yhden käyttöliittymän alla tekee usean kiinteistön hallinnasta nopeaa, helppoa ja tehokasta. Laitevalmistajasta riippumaton pilvivalvomo säästää aikaa, kun jokaiseen hälytykseen ei tarvitse reagoida ajamalla paikan päälle.
TEKSTI | MARI KORHONEN KUVA | JOONA RAEVUORI
Lukuisat erilaiset kiinteistöautomaatiojärjestelmät käyttöliittymineen ja uusine päivityksineen aiheuttavat harmaita hiuksia useita kiinteistöjä hallinnoiville kiinteistönomistajille ja huoltohenkilökunnalle. Kotimainen rakennusautomaatiopalveluita tarjoava yhtiö Adconsys vastaa kiinteistönhallinnan haasteisiin Adair-Pilvivalvomolla, joka mahdollistaa eri kiinteistöautomaatiojärjestelmien etähallinnan selainpohjaisesti tietokoneelta, älypuhelimelta tai tabletilta.
– Tämä vapauttaa kiinteistönhallinnan fyysisten valvomoiden tietokoneista, ohjelmistoista ja erillisistä kirjautumisista. Yhden käyttöliittymän alla toimivaan palveluumme voidaan liittää kahdentoista eri laitevalmistajan automaatiojärjestelmät, joten asiakkaamme voivat vapaasti kilpailuttaa eri laitemerkkejä, mikä pitää myös hinnat kurissa. Selainpohjaisen palvelun visuaalinen esitystapa on selkeä, ja halutessaan samaan palveluun voi yhdistää myös tekoälypohjaiset ratkaisut energianhallintaan ja datan analysointiin, kertoo yrityksen toimitusjohtaja Jarmo Väkevä.
Yhden valvomon taktiikalla
Adair-Pilvivalvomon etähallinta lisää paitsi kiinteistöautomaatiojärjestelmien käyttömukavuutta myös kiinteistöhuollon reagointinopeutta ja kustannustehokkuutta. Asiakaskokemukset ovat olleet kiittäviä.
– Aikaa ja rahaa säästetään merkittävästi, kun jokaiseen hälytykseen ei tarvitse reagoida ajamalla paikan päälle, vaan kokonaiskuva on nähtävissä saman tien selaimelta. Lisäksi käytettävyys helpottuu, kun yhden henkilön ei tarvitse ymmärtää useiden eri valmistajien valvomoja. Esimerkiksi nykyisen asiakkaamme Scania Suomen kiinteistöpäällikkö Jami Lustmanin vastuulla oli 17 kiinteistöä usealla eri valvomolla. Adairin riippumattomuus laitavalmistajasta ratkaisi sen, että he siirtyivät asiakkaaksemme yhden valvomon alle, Väkevä kertoo.
Palvelu, joka palvelee
Paraskin järjestelmä toimii vain, jos sitä käytetään. Pienempänä ja joustavampana toimijana markkinakilpailussa erottuva yritys pitää huolen siitä, että Adair-pilvivalvomopalvelun käyttäjäkokemus on helppo ja huoleton.
– Yhdellä älylaitteella selaimessa hallittava palvelu on suunniteltu niin, että eri lähtökohdista tulevat voivat omaksua sen helposti. Kiinteistöautomaatiojärjestelmien käyttäjät eivät suinkaan aina ole teknisiä ihmisiä, ja uusi teknologia voi olla hyvinkin vierasta. Jos käyttäjä kokee olonsa epämukavaksi uuden äärellä ja jää palvelun kanssa yksin, palvelusta voi tulla työn sujuvoittajan sijaan työn rasite. Tämän vuoksi koulutamme jokaisen palvelun käyttöön henkilökohtaisesti ja kannustamme yhteydenottoon matalalla kynnyksellä mahdollisten haasteiden äärellä. Apu on aina nopeasti saatavilla vain puhelinsoiton päässä, Väkevä lupaa.
Yhtiö onkin kerännyt kiitosta pettämättömästä asiakaspalvelustaan. Asiointi on tehty asiakkaalle mahdollisimman helpoksi, mikä on nykyisellä itsepalvelun aikakaudella merkittävä kilpailuvaltti.
– Digitaaliset työkalut ovat kehittyneet valtavasti, mutta yleisesti ottaen asiakaspalvelu tuntuu tänä päivänä olevan aina vain hankalammin saavutettavissa. Me haluamme olla tässä poikkeus. Työkalumme ovat modernit, mutta vannomme nyt ja tulevaisuudessa perinteisen henkilökohtaisen asiakasapalvelun nimiin, päättää Väkevä hymyillen.
Lisätietoa Pilvivalvomosta: https://www.adair.fi/