Pienyrittäjän siivouspalvelua suuren konsernin tuella

Laadukkaan siivouspalvelun löytäminen voi joskus tuntua hankalalta. Franchising-ketjun tuki auttaa siivousyrittäjää parhaan mahdollisen laadun saavuttamisessa.
TEKSTI | VILMA TIMONEN KUVA | ANNI HARTIKAINEN
Hyvä siivousyritys pitää tilat puhtaina ja viihtyisinä, mutta on myös asiakaspalvelun ammattilainen, jonka kanssa yhteydenpito toimii. Selkeä kommunikointi varmistaa sen, että asiakas saa juuri itselleen sopivat siivouspalvelut ja että muuttuviin tarpeisiin sekä toiveisiin voidaan reagoida nopeasti.
Huomenta on kotimainen franchising-ketju, joka tarjoaa monipuolisia siivouspalveluita pienten ja keskisuurten yritysten sekä yhteisöjen tarpeisiin. Huomenta on erikoistunut toimistosiivouksiin, joista sillä on pitkä kokemus ja hyvä ammattitaito.
Franchising-toimintamalli tuo parhaat puolet pien- ja suuryritysten arjesta. Pienyrittäjä vastaa kohteistansa itse ja hoitaa kommunikoinnin suoraan asiakkaan kanssa. Ketjun tuki taas takaa, että yrittäjillä on uusimmat välineet ja paras tieto kohteiden hoitamiseen.
– Me koulutamme siivousyrittäjät ja olemme heidän tukenaan kaikessa mahdollisessa siivoustyön suunnittelusta palkkaukseen ja rekrytointiin. Jos on jokin osa-alue, joka tuottaa vaikeuksia, me opetamme. Tärkeintä yrittäjälle on asenne, toteaa yrittäjäkonsultti Nina Sällsten Huomenta-ketjusta.
Huomenta-ketjun taustalla on Lassila & Tikanoja, joka tukee aktiivisesti yrittäjiä. Sällsten on tyytyväinen emokonsernin yrittäjille tarjoamiin resursseihin.
– Voimme auttaa yrittäjää todella paljon. Meillä on hyvät yhteistyökumppanit, joilta saamme siivousaineet ja -välineet sekä uusimmat koneet testiin. Konsernin tuki varmistaa myös sen, että ongelmatilanteissakin ratkaisu löytyy nopeasti.
Laatu syntyy yhteistyöstä
Siivousyritystä valitessa kannattaa kiinnittää huomiota muihinkin asioihin kuin ainoastaan hintaan. On hyvä varmistaa, että yrityksen talousasiat ovat kunnossa, samoin se, millaista kalustoa yrityksellä on käytössään. Halpa hinta ei aina ole laadun tae.
– Hintaan on laskettu aina muun muassa aika, aineet, kate ja välineet. Esimerkiksi toisella yrittäjällä voi olla laskettu tarjoukseen mukaan yhdistelmäkone ja toisella ei. Kannattaa myös olla tarkkana, mitä kukin palvelutuottaja on kertonut omasta toiminnastaan ja mitä hän lupaa mihinkin hintaan.
Työn laatua tarkkaillaan Huomenta-ketjussa jatkuvalla omavalvonnalla. Käytössä on toimitilakohteita varten suunniteltu laatulomake, jonka tulokset käydään läpi yhdessä siivousyrittäjän kanssa. Toiminnan laatu varmistetaan myös säännöllisillä auditoinneilla.
– Vähintään kerran vuodessa teemme ison auditoinnin yhdessä yrittäjän kanssa. Muiden asioiden ohella tarkistamme muun muassa sen, että työvaatteet ja henkilökortit ovat kunnossa sekä selvitämme tarvetta uusien työntekijöiden palkkaamiselle, Sällsten kertoo.
Sällsten korostaa, että korkealaatuiselle siivousyrittäjälle on olennaista pitää oma ammattitaito ajan tasalla ja osata kuunnella asiakkaan toiveita. Huomenta-ketjun yrittäjiltä tämä onnistuu.
– Meidän yrittäjiemme luotettavuus ja laatu ovat korkealla tasolla.