Hyppää sisältöön

Liikematkustajan arki sujuu mutkattomalla palvelulla

Liikematkustajan arki sujuu mutkattomalla palvelulla

16.12.2021

Marriottin Kiki Koskinen ja Ville Virkki sekä Tampere-talon Anni Toiva uskovat, että hotelli parantaa Tampereen kokous- ja kongressivieraiden kokonaisvaltaista palvelua entisestään. 

Tammikuussa 2020 avattu Tampereen Courtyard by Marriott -hotelli tulee tuomaan kaupunkiin lisää kansainvälisiä liike-matkustajia. Uusi hotelli muodostaa ainutlaatuisen kokonaisuuden jopa Euroopan mittakaavassa.

TEKSTI | ANNE KORKULA KUVA | EINO ANSIO 

Courtyard by Marriott Tampere City -hotelli on maan ensimmäinen ketjun erityisesti liikematkusta-jille ja ryhmille brändätty hotelli. Muuallakin Pohjoismaissa näkyvyyttään kasvattava hotelliketju sopii hyvin osaksi kaupungin tapahtuma-, kulttuuri- ja matkailutarjontaa. 

Yhdyskäytävä Tampere-taloon mahdollistaa sujuvan ja monipuolisen yhteistyön. Kulttuuritarjonnan lisäksi Pohjoismaiden suurimmassa kulttuuri- ja kongressikeskuksessa on yli 20 erikokoista tilaa järjestää kokouksia, seminaareja ja muita tapahtumia. Toimijoita yhdistävät myös hiilineutraali arvomaailma sekä vastuullisuus. 

Tasokas palvelukulttuuri 

Asiakaskohtaamisten korkea taso ja laadukkuus ovat syitä, jotka saavat Courtyard by Marriott Tampere Cityn johtaja Ville Virkin viihtymään hotellialalla. 

– Se, mikä on itselle ollut aina luontevaa, tulee nyt yhteiseksi tavaksi tehdä asioita. Kyseessä on maailman suurin hotelliketju, jonka koko arvomaailma ja palvelukulttuuri siirtyvät tänne Tampereelle, kertoo Virkki. 

Etäyhteyksistä huolimatta liikematkustus on globaalisti kasvussa. Paljon työkseen matkustavalle hotelli on suoraan yhteydessä työtyytyväisyyteen. 

Kaikessa Marriottin tekemisessä huokuu vahva asiakasymmärrys, jolla huolehditaan asiakkaiden jaksamisesta ja hyvästä arjesta. Hotellissa on panostettu äänieristykseen ja hyvään uneen, matkustajien vaihteleviin aikatauluihin sekä yleiseen hyvinvointiin. 

– Meillä on kaikki nykyajan liikematkustajan haluamat palvelut, kuten kuntosali ja hyvät työskentelymahdollisuudet hotellin eri tiloissa. Jos et ehdi aamiaiselle, voit napata minimarketista mukaasi evästä, kertoo myyntipäällikkö Kiki Koskinen

Uusi hotelli on kiinnostanut yritysasiakkaita. Ryhmävarauksia onkin jo tullut.

Markkinointisuunnittelija Anni Toiva

Datalla parempaa palvelua 

Vaikka kyseessä ei ole luksushotelli, määrittelevät Courtyard Tampere City -hotellia parhaiten termit laadukkuus ja edelläkävijyys. Muotoilemalla hotellin palvelut kaikkialla maailmassa samanlaiseksi, asiakkaat tietävät tarkalleen mitä he saavat saapuessaan hotelliin. 

Esimerkiksi hotelliin kirjautuminen ja huoneeseen meneminen on mahdollista tehdä mobiilisti, mikä säästää aikaa. Kanta-asiakasohjelman ansioista hotelli tietää asiakkaistaan paljon jo heidän saapuessaan hotelliin. 

– Hotellissa tulee olemaan paljon kansainvälisiä matkustajia, jotka tulevat tekemään projekteja suomalaisyrityksiin. Päivät saattavat venyä, mutta hotellin kaikki palvelut toimivat silti vieraiden tarpeiden mukaan, Koskinen lupaa. 

Globaali yhteistyökumppani 

Marriottin oman Bonvoy kanta-asiakasohjelman piirissä on jo 135 miljoonaa ihmistä. Tampereella ei aikaisemmin olla päästy hyödyntämään näin hyvin toimivaa ja laajaa kanta-asiakasohjelmaa, joka myös kerryttää siihen kuuluville asiakkaille nopeasti pisteitä. 

– Pisteitä voi hyödyntää yöpymisiin, mutta niillä voi hankkia myös kokemuksia, joita ei voi ostaa rahalla. Tietyllä tasolla etuihin kuuluu myös huonetakuu hotellista, Virkki kertoo. 

Courtyard by Marriott Tampere City -hotelli keskittyy neuvottelemaan suurien, keskisuurten ja myös pienten kotimaisten yritysten kanssa. Kanta-asiakasjärjestelmä tulee vaikuttamaan hotellin asiakaskuntaan. 

– Marriottilla on maailmanlaajuisesti 31 eri brändiä. Ei ole toista ketjua, joka pystyy tarjoamaan globaalisti hotellin miltei maasta tai kaupungista riippumatta. Kun kansainvälistä kauppaa tekevä yritys keskittyy meihin, löytävät he Marriott-hotellin mihin tahansa menevätkin, Koskinen lupaa. 

Tunnettu kansainvälinen hotelliketju kongressikeskuksen yhteydessä myös helpottaa kongressijärjestäjien ja -osallistujien arkea. 

– Marriottin hotelli on herättänyt suurta kiinnostusta Tampere-talon yritysasiakkaiden parissa. Ryhmävarauksia onkin jo tullut, markkinointisuunnittelija Anni Toiva Tampere-talosta kertoo. 

Haku