Kiinteistöhuollon palveluita joustavasti räätälöitynä

Monipuolisuus ja joustavuus ovat valttia kiinteistöpalveluissa. Asiakkaat toivovat kumppania, jolla on tarjota laaja palvelupaletti yhdeltä luukulta.
Teksti Liisa Joensuu Kuva RTK-Palvelu
Lähes 50 vuotta toiminut kiinteistöpalvelujen erikoisosaaja RTK-Palvelu on kiinni nykyajassa. Palvelukokonaisuuksia ei ole kirjoitettu kiveen, sillä asiakkaiden toiveet vaihtelevat nykyisin nopeallakin aikataululla. RTK joustaa ja vastaa muuttuviin tarpeisiin rakentamalla sopivia palvelukokonaisuuksia tukemaan asiakkaan liiketoimintaa.
– RTK tunnetaan yleisesti parhaiten siivous- ja kiinteistönhuoltopalveluistaan, mutta palvelutarjontamme on laajentunut huomattavasti. Suhteutamme tarjontaamme aina asiakkaan toiveiden mukaisesti, kertoo laatu- ja turvallisuuspäällikkö Riku Innala.
Asiakkaiden tarpeet muuttuvat alituiseen ja yhä useampi toivoo mahdollisimman laajaa palvelutarjontaa yhdeltä toimijalta. RTK-Palvelun matala organisaatio toimii ketterästi ja pystyy tekemään pikaisia asiakaskohtaisia päätöksiä. Viime vuonna yritys sai poikkeuksellisen paljon hyvää palautetta sopeutumisestaan täysin uusiin ja odottamattomiin tilanteisiin.
– Nopea reagointikykymme sai asiakkailta paljon kiitosta. Räätälöimme palvelumme huomioiden kunkin asiakkaan silloisen tilanteen. Myös uusia palveluita syntyi prosessissa. Kun väki väheni toimistoilta, meiltä alettiin kysellä assistenttien tehtäviin sisältyviä palveluja postitus- ja lähettipalveluista aina kahviautomaateista huolehtimiseen asti. Asiakaslähtöinen ja mahdollisimman monipuolinen palvelu on yrityksen toiminnan keskiössä ja jokainen henkilökuntaan kuuluva on alansa osaava ammattilainen, Innala vakuuttaa.
Lukituksesta järjestelmiin
RTK:n kiinteistöpalveluihin ovat tähänkin asti kuuluneet avainten hallinta ja ovien avauspalvelu, mutta tarjonta laajeni, kun RTK osti hiljattain Lahden suunnalta lukitusalan yrityksen. Nykyisin palettiin kuuluvat asennuksineen esimerkiksi ovipuhelimet, kokonaiset lukitusjärjestelmät ja porttioviautomatiikka.
Asiakasta neuvotaan järjestelmän valinnassa ja palveluihin sisältyy muun muassa turvakartoitus. Esimerkiksi mekaanisia lukkoja vaihdetaan nykyään usein erilaisiin sähköisiin vaihtoehtoihin.
Itse asiassa koko RTK sai alkunsa lukosta, nimittäin jääkiekkoseura Rauman Lukosta. Junioripelaajien vanhemmat alkoivat aikoinaan tukea nuorten harrastusta siivoamalla kauppoja ja muita kiinteistöjä. Toiminta kehittyi yritykseksi. RTK toimii nykyisin yli 30 paikkakunnalla. Se on osa Contineo-konsernia. Yritys tukee raumalaista juniorikiekkoilua edelleen, joka osaltaan mahdollistaa sen, että jääkiekkoharrastuksen aloittaminen on ilmaista tiettyyn ikään asti Raumalla.
Konserni haluaa pitää hyvää huolta myös henkilöstöstään olemalla vastuullinen työnantaja, joka tekee asiat oikein, maksaa palkat ajallaan ja kunnioittaa aina työntekijöidensä oikeuksia.
– Työntekijöillämme on hyvät etenemismahdollisuudet aina johtotehtäviin asti. RTK-Palvelussa ajatellaan, että hyvät työntekijät luovat toimivan yrityksen. Heistä tulee pitää kiinni, Innala kiteyttää.