Kamppi Helsinki tuo palvelut saman katon alle

Kamppi Helsingin tarjoamat ostosmahdollisuudet, alueen ravintolat sekä muut elämykset henkivät kävijöille aidosti helsinkiläisyyttä.
Teksti Saana Lehtinen Kuva Joona Raevuori
Helsingin ydinkeskustan kauppakeskus Kamppi Helsingissä on mahdollista elää kaupungin sykettä monella eri tavalla. Liikenteen solmukohdassa sijaitsevan kauppakeskuksen valikoima kattaa yhteensä noin 150 erilaista liikettä ja palvelua. Laajasta tarjonnasta voi nauttia helposti niin ohikulkumatkalla pistäytymällä kuin ostospäivää koko perheen kanssa viettämällä.
Tarjolla urbaania elämää
Kamppiin mahtuu elämyksiä yhteensä seitsemän kerroksen verran. Laajan valikoiman ansiosta kauppakeskuksessa voi hoitaa kaiken tarvittavan. Kauppakeskuksessa voi pistäytyä kahvilla tai lounaalla, täydentää vaatekaappia kesän uutuuksilla sekä rentoutua joogastudiolla tai kasvohoidossa. Saman katon alla voi hoitaa kätevästi myös ruokaostokset sekä itselle että lemmikeille ja hankkia kasveja kodin ja puutarhan tarpeisiin.
Kamppi Helsingistä löytyy muotia moneen makuun. 70 vaateliikkeestä uniikkeja Suomessa ovat muun muassa Benetton, Sisley, Tommy Hilfiger, Guess, MUJI sekä Calvin Klein Jeans ja Underwear.
Lounasravintolaa etsiville löytyy lukuisia erilaisia vaihtoehtoja yli 50 ravintolan ja kahvilan valikoimasta. Viidennen kerroksen Kortteli tarjoaa upeita ravintolaelämyksiä kattojen yllä päivisin ja iltaisin. Kesäkuussa ravintolavalikoima täydentyy Tennispalatsin-aukiolle avautuvalla kesäajan terassialueella, jossa kävijät pääsevät viettämään kesäpäivää auringon alla. Aurinkoisen terassin valikoimista löytyy juomia, jäätelöä ja erilaisia lounasvaihtoehtoja.
Kamppi Helsinki tarjoaa ainutlaatuisia mahdollisuuksia perheille. Kauppakeskuksen kolmannesta kerroksesta löytyy pienten lasten pukeutumisen tuotteita, äitiysvaatteita sekä leluja ja pelejä. Ostoshetkien sujuvoittamiseksi kerroksesta löytyy myös lastenhoitohuone.
Sisustuksen osalta kauppakeskuksessa voi tehdä löytöjä muun muassa Suomen ainoassa Habitat-myymälässä ja Euroopan suurimmassa, Suomen ensimmäisessä lifestyle-myymälä MUJIssa.
KAUPPAKESKUKSEN valikoima kattaa yhteensä 150 erilaista liikettä.
Palanen Japania mukana
Vuoden 2019 marraskuussa avattu Kamppi Helsingin MUJI-myymälä tarjoilee kävijöilleen tuotevalikoimansa lisäksi kokonaista elämäntapaa. Japanissa 1980-luvulla toimintansa aloittanut ketju tunnetaan sen yksinkertaista elämäntapaa painottavasta filosofiastaan ja helppokäyttöisistä, laadukkaista materiaaleista valmistetuista tuotteistaan. Liikkeen valikoimaan kuuluu sisustustuotteiden lisäksi myös vaatteita, kodintekstiilejä ja ruokaa. MUJI ravintolassa voi kokea autenttisia japanilaisia ruokaelämyksiä.
– Raaka-aineiden terveellisyys on meille aina ensisijaisen tärkeää. Meillä asiakas voi nauttia laadukkaista kauden raaka-aineista valmistettua japanilaista ruokaa, kertoo MUJI Finlandin toimitusjohtaja Miho Takagi.
Myymälässä on innovoitu pandemian aikana paljon uusia ratkaisuja. Toukokuussa toimintansa aloitti pääkaupunkiseudun lisäksi Porvoossa kiertävä MUJI to Go -kauppa-auto, minkä lisäksi myymälä tukee paikallisia tuottajia Community Market -tapahtumallaan. Community Market laajentaa MUJIn valikoimaa paikallisten tuottajien valmistamilla tuotteilla.
– Community Market on ollut meille tärkeä keino tukea paikallisia käsityöläisiä ja tuottajia sekä samalla kehittää omaa toimintaamme. Pientuottajat ovat menettäneet pandemian takia mahdollisuuden osallistua perinteisiin myyjäisiin ja muihin tapahtumiin, mikä on tarkoittanut heille tulonlähteen menettämistä. Community Marketin avulla voimme paikata tätä aukkoa.
Vastuullisuus edellä
Moni miettii kauppakeskusten turvallisuutta näin pandemia-aikana. Kamppi Helsingissä sekä asiakkaiden että henkilökunnan turvallisuus on huomioitu esimerkillisesti koronapandemian alkuvaiheesta lähtien. Tästä todisteena on jo vuoden 2020 kevään aikana saavutettu COVID-19-sertifikaatti, jonka kauppakeskus sai ensimmäisten joukossa Suomessa.
Koronapandemian aikana asiak-
kailta ja henkilökunnalta edellytetään myös maskin käyttämistä kauppakeskuksen yleisissä sisätiloissa. Viruksen leviämistä minimoidaan myös osaltaan hissien nappuloissa, liukuportaiden kaiteissa ja infonäytöissä käytetyllä nanopäällysteellä, mikä tekee kauppakeskuksessa asioimisesta entistäkin turvallisempaa.