Iloisia arjen kohtaamisia kodin sisustusta pohtiessa

Kahden eri sukupolven voimin toimiva Lokoisa Shop panostaa asiakkaiden sisustustoiveiden täyttämiseen myymälässä sekä verkkokaupassa.
Teksti Aino Pokela Kuva Lasse Simpanen
Lahtelaisen Lokoisa Shopin taustavoimissa vaikuttaa kahden sukupolven hyväntuulinen joukko, jolle sisustaminen ja asiakaspalvelu ovat sydämen asia. Sirpa Kukkosen vuonna 1984 perustama yritys on käynyt läpi monia vaiheita, joista tuoreimpana on perheen nuorten rohkea loikka mukaan yritystoimintaan. Yrityksen pyörittämisvastuuta ovat olleet jo muutaman vuoden ajan jakamassa Sirpan lapset Rosa Kokko ja Joonas Kukkonen.
Perheyrityksen voima
Asiakkaat ovat tämän työn suola. Rakastamme asiakkaitamme, tätä tekemistä ja tuotteitamme. Elämme mukana niissä tilanteissa ja teemme tätä todellakin rakkaudesta lajiin, Sirpa Kukkonen toteaa.
Yrittäminen on Lokoisa Shopin väellä verissä, ja yhteen hiileen puhaltaminen saa tekemiseen voimaa myös vaikeinakin aikoina. Virtaa ja jaksamista perheyrityksessä ammennetaan hyvän porukkahengen lisäksi asiakkaista ja kohtaamisista. Into sisustukseen ja asiakkaiden auttamiseen on Lokoisa Shopissa käsinkosketeltavaa.
– Olemme Joonaksen kanssa kasvaneet yrittäjyyteen ja tähän elämäntapaan, Rosa sanoo.
– Hommia on tehty ihan siitä lähtien, kun hintalappukone pysyi kädessä, Joonas Kukkonen lisää.
Edullinen hintataso sekä laadukas tuotevalikoima
Lokoisa Shopin kaikkea toimintaa ohjaa palvelualttius ja halu toteuttaa asiakkaidensa toiveita.
Rosan mukaan yrityksessä ollaan hyvin perillä kestävästä ja ajattomasta sisustamisesta. Useimmat hankinnat tehdään tarkkaan mietittyinä kokonaisuuksina, jolloin niistä saadaan rakennettua näyttäviä ja insproivia sisustusratkaisuja.
– On hieno hetki, kun voi auttaa asiakasta löytämään sopivan sisustusratkaisun kotiinsa. Kuuntelemme paljon asiakkaidemme toiveita ja autamme visioimaan. Jos meiltä ei myymälästä tai verkkokaupasta löydy juuri jotain tuotetta tai ratkaisua, osaamme myös ohjata asiakkaan eteenpäin, Joonas sanoo.
– Olemme hyvä osoitus siitä, että pienikin toimija saa pidettyä hinnat edullisina ja valikoiman laadukkaana. Meillä on hyvä tukkuverkosto, vuosien kokemus ja valtava into verkostoitua, Rosa kertoo.
Sisustusalalla pitkään työskennelleiden Sirpan, Joonaksen ja Rosan mukaan asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut. Ennen sisustuskauppaan piipahdettiin helposti fiilistelemään, mutta pitkä poikkeuksellinen aika on vähentänyt myymälöistä sisustusinspiraatiota hakevien asiakkaiden määrää.
– Olisi ihanaa, kun asiakkaat palaisivat takaisin pieniin myymälöihin ja löytäisivät niiden palvelut. Täällä me olemme asiakkaita varten, Sirpa päättää hymyillen.